Tulevia tapahtumia ja ryhmiä

• KEVÄÄN 2018 KURSSIT

Kevään kurssit alkavat viikolla 2. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 3.1.2018 alkaen. KAIKKI KEVÄÄN RYHMÄT

SAMPOLAN JOOGARYHMÄT

Joogaryhmät alkavat viikolla 2 ja kokoontuvat 15kertaa.

SAMPOLAN JOOGARYHMÄT

JOOGATERAPIAYHDISTYKSEN MUUT RYHMÄT JA KURSSIT

Joogaterapiayhdistyksen säännölliset tapahtumat

Joogaterapiayhdistys järjestää mm. seuraavia säännöllisiä tapahtumia:

YOGALEDARTRÄFF PÅ SVENSKA

Varje år arrangeras en yogaledarträff på svenska i Helsingfors en lördag kring Runebergsdagen. Programmet kan bestå av föreläsningar, yogaövningar och workshops angående ett särskilt tema. Träffen är avsedd för alla FYF-yogalärare och -studerande.

Lördagen den 3 februari 2018 i Helsingfors Munksnäs servicecentral, Bredviksvägen 30

YOGALEDARTRÄFF PÅ SVENSKA 2018
KARAYOGA Vad gör karayoga till karayoga?

9.30 Anmälning

10.00 Öppning

10.15 Bengt Holmström: Karayoga, övning 1,5 timme ingår

12.30 Lunch (ta med smörgås e.d., vi bjuder på kaffe/te och Runebergstårta)

13.30 Diskussion om yoga för män: kara- eller gubbyoga (äijäjooga), grabbyoga (jäbäjooga) och blandgrupper. Praktiska övningar och tillämpningar ingår. Annika Törn-Raiskila leder diskussionen, i vilken deltar Pekka Tuomi och Bengt Holmström, vilka båda leder yogagrupper för män. Vi hoppas på en givande diskussion och att deltagarna delar med sig av sina egna erfarenheter, kunskaper och synpunkter på dagens tema.

15.30 Avslutning

Mattor finns, men du kan ta med en egen sittkudde e.dyl.

Anmälning senast den 19 januari 2018 till berit.pystynen(at)kolumbus.fi eller tfn 050 3508 943 Deltagaravgift 35 euro (för Yogaterapiföreningens medlemmar 30 euro) betalas senast 19.1.2018 till Yogaterapiföreningen FI97 1372 3000 0325 91, referensnummer 126337.

Yogaledarträffen är öppen för alla FYF-yogalärare och -studerande. Tilaisuus on kaikille SJL-jooganopettajille ja -opiskelijoille avoin.

VÄLKOMMEN! TERVETULOA!

Yogaledarträff på svenska 3.2.2018 Programmet (PDF)

VUOSIKOKOUS 7.4.2018

Joogaterapiayhdistyksen vuosikokous pidetään lauantaina 7.4.2018. Lisää tietoa tulee myöhemmin. Ennen yhdistyksen vuosikokousta keväällä järjestetään joogaan liittyvä ohjelma, joka on kaikille kiinnostuneille avoin tilaisuus.

SYKSYN JOOGAKOULU

Joogakoulua on jo vuodesta 1993 järjestetty syksyisin Helsingissä. Joogakoulussa syvennytään erilaisiin joogateemoihin esim. luentojen, harjoitusten, työpajojen ja keskustelujen kautta. Viikonlopun pituinen Joogakoulu, johon voi osallistua vain yhteen tai molempiin päiviin, on kaikille avoin.

Syksyn joogakoulun koko ohjelma 2017

Vuoden 2017 Joogakoulun aiheena oli jooga ja kivun hallinta.