Alkeiskurssi

Syksyn alkeiskurssilla tutustutaan Suomen Joogaliiton välittämään SJL-joogaan (hatha jooga): keskittyneesti suoritettava harjoitus, tietoisuus hengityksestä, rentoutuminen ja mielen hiljentäminen.

Hoitotyötä tekeville

Joogassa oppii löytämään oman tasapainon ja suostumaan omiin rajoihin. Se auttaa jaksamaan hoitotyössä. Jooga on myös hyvä itsehoitokeino, on helpompi neuvoa toista kun on omaa kokemusta.

Lasten jooga

Lasten joogassa tutustutaan joogaan leikin, mielikuvien ja tarinoiden kautta. Mielikuvamatkoilla pääset eläytymään mm. eläinhahmoihin, liikkumaan ja levähtämään. Jooga edistää keskittymistä, oman kehon tuntemusta ja antaa keinoja rauhoittua.

LASTEN JOOGA PIKKU-HUOPALAHDESSA

PUNAMÄENPOLKU 1 (terassitalo), kerhotila

Ryhmä 1, 6-9 vuotiaille
Tutustutaan joogaan leikin, mielikuvien ja tarinoiden kautta. Mielikuvamatkoilla osallistujat pääsevät eläytymään mm. eläinhahmoihin, liikkumaan ja rentoutumaan. Kurssi on tarkoitettu 6-9v lapsille yhdessä aikuisen kanssa. Se soveltuu sekä joogaan tutustuville että jo aiemmin jooganneille, myös lapsille, jotka hyötyvät pienestä ryhmästä. Ryhmään mahtuu 7 lapsi-aikuinen paria. Hinta 40 €

Ryhmä 2, 10-12 vuotiaille
Harjoitellaan jooga-asentoja ja sarjoja lapsille sopivassa muodossa ilon ja mielikuvien kautta. Fyysisen harjoittelun lisäksi tunti sisältää lopuksi rentoutumishetken. Joogassa ei kilpailla eikä vertailla, ja jokainen voi tulla mukaan juuri sellaisena kuin on. Jooga sopii hyvin niin omaa liikuntalajin etsivälle kuin oheislajiksi muuten liikkuvalle. Tunnille ovat tervetulleita lapset yksin tai aikuisen kanssa, oman lapsenne toiveen mukaisesti. Ryhmään mahtuu yhtensä 14 osallistujaa. Hinta 30 €/lapsi, 40 € /lapsi-aikuinen pari.

Molemmat ryhmät kokoontuvat kolmena sunnuntaina 23.9 – 7.10.2018 Ryhmä 6-9 vuotiaille 17.30-18.15. Ryhmä 10-12 vuotiaille klo 18.45 – 19.30. Ryhmiä ohjaa Virpi Tallqvist. Tiedustelut ja ilmoittautumiset virpitallqvist@hotmail.com 15.9.2018 mennessä. Ota mukaan oma alusta ja joustava lämmin asu.

Ohjaajille ja pitkään jooganneille

Syventävä joogaharjoitus.

Rintasyövän kokeneille

Rintasyövän kokeneilla jooga auttaa leikatun puolen liikkuvuuden ja ryhdin säilyttämisessä. Joogan avulla voi kuunnella itseään ja kehoaan lempeästi ja hyväksyen. Ryhmä toimii myös hyvänä vertaistukena. Joogassa keskeisintä ovat hengitys, hellittäminen ja rentoutuminen, oman kehon kuuntelu ja mielen hiljentäminen.

Selkäjooga

Selkäjoogassa tutustumme ja löydämme keskuslinjamme, selkärankamme, opimme rentoutumaan ja kuuntelemaan oman kehon viestejä. Sovellamme harjoitusta niin, että se sopii jokaiselle. Hengitys ja liike tarkkaavaisesti tehtynä vievät meitä kohti kehon ja mielen tasapainoa.

Svensk seniorgrupp

Vi yogar på svenska.

HARJOITA JOOGAA USEAMMIN!

Osallistu kahteen joogaryhmään viikossa, saat 20% ALENNUKSEN edullisemmasta ryhmästä.

Pic